Webwinkel beginnen? Gebruik kortingscodes!

Alleen het idee al om teveel te betalen doet ons Nederlanders angst inboezemen. Kortingscode sites zoals kortingscode.nl en actiepagina.nl worden meer dan ooit bezocht. Kortingscodes zijn een goede manier om bezoekers naar je webwinkel te trekken. Maar hoe breng jij je kortingscode nou het best onder de aandacht?


Waarom kortingscodes

Een potentiƫle klant is bereid een nieuw product van een ander merk uit te proberen wanneer er een groot financieel voordeel aanwezig is. Bezoekers lokken met een fixe korting kan dus (terugkerende) klanten opleveren en dat is wat de meeste webwinkels willen.

Bepaal voordat je begint te adverteren met kortingscodes in je webwinkel eerst het doel wat je voor ogen hebt. Bijvoorbeeld: het verhogen van de orderwaarde, een groei van het aantal nieuwe klanten of het verkrijgen van een groter marktaandeel met je webwinkel.

Kortingscode sites

Google op 'kortingscodes' en er doen zich pagina's vol websites met kortingscodes voor. Meld je webwinkel hier aan en zorg dat je kortingscodes geplaatst worden. Naast het feit dat de kortingscodes voor extra verkopen en naamsbekendheid kunnen zorgen draagt het aanmelden van je webwinkel bij aan zoekmachine optimalisatie in je webwinkel. De meeste van deze kortingscode sites zal vragen om een provisie wanneer een klant via deze kortingscode site iets koopt in jouw webwinkel. Dit is de normale gang van zaken en wordt ook wel affiliate marketing genoemd.

Social Media

Social Media zoals Twitter en Facebook zijn goede kanalen om je kortingscodes te verspreiden. Tweet bijvoorbeeld de naam van het product, het kortingspercentage, de kortingscode en de link naar de desbetreffende landingspagina. Zorg er wel voor dat je het spammen van kortingscodes of andere acties uit je webwinkel in het begin beperkt houdt. Je wordt gevolgd omdat je een bepaalde relevantie hebt gecreƫrd bij deze mensen en niet om die ene kortingscode die toevallig langs is gekomen (tenzij je alles in je webwinkel met 70% korting aanbiedt ;)). Kom dus pas met kortingscodes nadat je genoeg interessante content hebt gedeeld waarmee je volgers hebt opgebouwd. Hier lees je alles over het inzetten van Social Media in je webwinkel.

Hoe ga jij om met kortingscodes in je webwinkel? Laat het hieronder weten!

02-08-2012 11:57 door Nieck

Share |