Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Veelgestelde vragen

  1. Wat zijn de servergegevens voor het ontvangen van e-mail?
  2. Hoe betaal ik mijn factuur?
  3. Kan ik meerdere BTW-tarieven kiezen?
  4. Wat zijn de servergegevens voor het verzenden van e-mail?
  5. Hoe kan ik mijn webmail bereiken?
  6. Kan ik ook losse pagina’s aanmaken?
  7. Wie handelt mijn iDEAL transacties af?
  8. Hoe kan ik mijn winkelnaam wijzigen?
  9. Kan ik via FTP inloggen op mijn domein?
  10. Hoe zeg ik mijn contract op?
  11. Mag ik als particulier ook een webwinkel starten?
  12. Ik ben mijn wachtwoord vergeten!
  13. Mag ik ongelimiteerd producten invoeren?
  14. Ik heb al een domeinnaam, kan ik deze behouden?
  15. Mag ik zelf programmeercode in mijn pagina’s zetten?
  16. Is er een limiet voor dataverkeer?
  17. Mijn beheeromgeving werkt niet of niet goed!
  18. Is iDEAL alleen voor zakelijke klanten?
  19. Vreemd rekeningnummer bij iDEAL transacties?
  20. Kan Google mij vinden?
  21. Wanneer worden mijn iDEAL inkomsten uitbetaald?
  22. Kan ik direct starten met mijn webwinkel?
  23. Wat zijn de mogelijkheden voor een domeinnaam?
  24. Kan ik Google Analytics ook koppelen aan mijn webwinkel?

1. Wat zijn de servergegevens voor het ontvangen van e-mail?

Om e-mail te ontvangen kunt u na het instellen van uw e-mailaccounts in het beheer van de webwinkel verbinding maken met de volgende e-mailserver:

Server: mailserver.multoweb.nl
Protocol: POP
Poort: 995 (met beveiliging SSL)
Beveiliging protocol: geen, alleen wachtwoord en gebruikersnaam (volledige e-mailadres)

Server: mailserver.multoweb.nl
Protocol: IMAP
Poort: 993 (met beveiliging SSL)
Beveiliging protocol: geen, alleen wachtwoord en gebruikersnaam (volledige e-mailadres)

2. Hoe betaal ik mijn factuur?

Facturen worden maandelijks geïncasseerd via automatische incasso.

3. Kan ik meerdere BTW-tarieven kiezen?

Ja, u kunt kiezen tussen 0, 6 of 21% BTW.

4. Wat zijn de servergegevens voor het verzenden van e-mail?

Als u e-mail accounts heeft ingesteld kunt u ook middels onze servers e-mail versturen als uw internetprovider dit toestaat. Middels de volgende gegevens kunnen e-mail berichten verzonden worden:

Server: mailserver.multoweb.nl
Protocol: SMTP
Poort: 587 (met beveiliging SSL)
Beveiliging protocol: geen, alleen wachtwoord en gebruikersnaam (volledige e-mailadres)

5. Hoe kan ik mijn webmail bereiken?

U kunt uw e-mail in uw browser openen als u deze niet hebt ingesteld in een e-mailprogramma. De pagina waar u kunt inloggen vindt u op: http://webmail.multoweb.nl

6. Kan ik ook losse pagina’s aanmaken?

Ja, u kunt onbeperkt pagina’s aanmaken met uw eigen tekst, afbeeldingen of YouTube filmpjes.

7. Wie handelt mijn iDEAL transacties af?

Voor de acceptatie van iDEAL betalingen koppelt u uw Mollie account aan uw webwinkel. Mollie is de verwerker van uw iDEAL transacties.

8. Hoe kan ik mijn winkelnaam wijzigen?

Hiervoor dient u een wijzigingsformulier in te vullen, dit kunt u doen op de beheerpagina van uw webwinkel.

9. Kan ik via FTP inloggen op mijn domein?

Nee, dit is niet mogelijk. Al het beheer vindt plaats op uw beheerpagina.

10. Hoe zeg ik mijn contract op?

Het webwinkelpakket geldt voor minimaal een jaar. Hierna is schriftelijk op te zeggen met inachtneming van een opzegtermijn van een maand.

11. Mag ik als particulier ook een webwinkel starten?

Ja, als particulier kunt u een webwinkel beginnen. U kunt uw klanten echter niet via iDEAL laten betalen. Om gebruik te maken van iDEAL dient u zich in te schrijven bij de Kamer van Koophandel.

12. Ik ben mijn wachtwoord vergeten!

Geen probleem. U kunt een nieuw wachtwoord aanvragen op de pagina 'Inloggen beheerders' in het beheer van uw webwinkel.

13. Mag ik ongelimiteerd producten invoeren?

Ja, het Multoweb pakket kent geen limieten wat betreft het plaatsen van producten en aanmaken van pagina’s. Wel hanteren wij een fair use policy. Dit houdt in dat wij contact met u opnemen als u ver boven het gebruikersgemiddelde van onze klanten uitkomt. Dit geldt ook voor het dataverkeer in uw webwinkel.

14. Ik heb al een domeinnaam, kan ik deze behouden?

Wanneer u al een domeinnaam heeft geregistreerd bij een andere hostingprovider, kunt u deze probleemloos meeverhuizen naar Multoweb. In het beheersysteem wordt deze procedure stap voor stap beschreven.

Het is tevens mogelijk om uw domeinnaam bij uw eigen hostingprovider te laten bij het Premium pakket. In dit geval kunt u de domeinnaam wel voor uw site gebruiken maar niet voor het aanmaken van e-mailaccounts binnen Multoweb.

15. Mag ik zelf programmeercode in mijn pagina’s zetten?

Ja, het is mogelijk om via HTML-codeblokken widgets o.i.d. toe te voegen.

16. Is er een limiet voor dataverkeer?

Nee, wij werken met een 'fair use' policy. Komt u echter heel ver boven het gemiddelde uit dan nemen wij contact met u op om samen te kijken naar een oplossing.

17. Mijn beheeromgeving werkt niet of niet goed!

Het is mogelijk dat uw webbrowser onze website niet goed ondersteunt. Probeer de nieuwste versie van Internet Explorer, Firefox of Google Chrome.

18. Is iDEAL alleen voor zakelijke klanten?

Ja, iDEAL bieden wij alleen aan onze zakelijke klanten. U kunt als particulier wel gebruik maken van de overige betaalmethoden.

19. Vreemd rekeningnummer bij iDEAL transacties?

Bij het uitvoeren van een iDEAL transactie wordt het geld eerst naar een tussenrekening doorgeboekt van iDEAL (Currence en de betreffende bank, ING) en vervolgens gaat het geld naar de stichting derden gelden rekening van Multoweb. Dus het betreft hier één van de vele iDEAL tussenrekeningen van de ING bank.

20. Kan Google mij vinden?

Alle pagina’s worden door Google geïndexeerd. Het kan wel enige tijd duren voordat dit ook daadwerkelijk zichtbaar is.

21. Wanneer worden mijn iDEAL inkomsten uitbetaald?

Uw iDEAL inkomsten worden om de 4 werkdagen uitbetaald.

Accepteert u iDEAL via Mollie dan geldt hiervoor een andere uitbetalingsfrequentie.

22. Kan ik direct starten met mijn webwinkel?

Ja, uw online winkel is direct actief. Het activeren van uw iDEAL internetkassa en domeinnaam neemt enkele dagen in beslag. Na de activatie van de iDEAL internetkassa is het mogelijk om uw klanten via iDEAL te laten betalen.

23. Wat zijn de mogelijkheden voor een domeinnaam?

U kunt een domeinnaam verhuizen of bij ons aanvragen. Alle bekende extensies zijn beschikbaar, zoals .nl, .com en .eu. U blijft altijd eigenaar van de domeinnaam en kunt deze altijd weer verhuizen.

Na het registratieproces van uw webwinkel kunt u in het beheer één of meerdere domeinnamen koppelen aan de webwinkel.

24. Kan ik Google Analytics ook koppelen aan mijn webwinkel?

Ja, op uw beheerpagina is het mogelijk om uw Google Analytics code te koppelen aan uw webwinkel.

Share |