Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Veelgestelde vragen

  1. Kan ik direct starten met mijn webwinkel?
  2. Hoe zeg ik mijn contract op?
  3. Kan ik ook losse pagina’s aanmaken?
  4. Mag ik als particulier ook een webwinkel starten?
  5. Kan ik meerdere BTW-tarieven kiezen?
  6. Wat zijn de mogelijkheden voor een domeinnaam?
  7. Ik ben mijn wachtwoord vergeten!
  8. Ik ben mijn wachtwoord vergeten!
  9. Mag ik ongelimiteerd producten invoeren?
  10. Hoe kan ik mijn webmail bereiken?
  11. Kan ik via FTP inloggen op mijn domein?
  12. Ik heb al een domeinnaam, kan ik deze behouden?
  13. Mijn beheeromgeving werkt niet of niet goed!
  14. Mag ik zelf programmeercode in mijn pagina’s zetten?
  15. Flickr slideshow op je pagina
  16. Wie handelt mijn iDEAL transacties af?
  17. Is er een limiet voor dataverkeer?
  18. Kan Google mij vinden?
  19. Mijn beheeromgeving werkt niet of niet goed!
  20. Mag ik ongelimiteerd producten invoeren?
  21. Is iDEAL alleen voor zakelijke klanten?
  22. Kan ik Google Analytics ook koppelen aan mijn webwinkel?
  23. Vreemd rekeningnummer bij iDEAL transacties?
  24. Hoe zeg ik mijn contract op?
  25. Kan Google mij vinden?
  26. Wat zijn de servergegevens voor het ontvangen van e-mail?
  27. Wanneer worden mijn iDEAL inkomsten uitbetaald?
  28. Mag ik als particulier ook een webwinkel starten?
  29. Kan ik direct starten met mijn webwinkel?
  30. Wat zijn de servergegevens voor het verzenden van e-mail?
  31. Wat zijn de mogelijkheden voor een domeinnaam?
  32. Hoe betaal ik mijn factuur?
  33. Kan ik Google Analytics ook koppelen aan mijn webwinkel?
  34. Is iDEAL alleen voor zakelijke klanten?
  35. Wat zijn de servergegevens voor het ontvangen van e-mail?
  36. Hoe betaal ik mijn factuur?
  37. Is er een limiet voor dataverkeer?
  38. Kan ik meerdere BTW-tarieven kiezen?
  39. Vreemd rekeningnummer bij iDEAL transacties?
  40. Wat zijn de servergegevens voor het verzenden van e-mail?
  41. Hoe kan ik mijn webmail bereiken?
  42. Mag ik zelf programmeercode in mijn pagina’s zetten?
  43. Kan ik ook losse pagina’s aanmaken?
  44. Ik heb al een domeinnaam, kan ik deze behouden?
  45. Wie handelt mijn iDEAL transacties af?
  46. Hoe kan ik mijn winkelnaam wijzigen?
  47. Hoe kan ik mijn winkelnaam wijzigen?
  48. Kan ik via FTP inloggen op mijn domein?
  49. Wanneer worden mijn iDEAL inkomsten uitbetaald?

1. Kan ik direct starten met mijn webwinkel?

Ja, uw online winkel is direct actief. Het activeren van uw iDEAL internetkassa en domeinnaam neemt enkele dagen in beslag. Na de activatie van de iDEAL internetkassa is het mogelijk om uw klanten via iDEAL te laten betalen.

2. Hoe zeg ik mijn contract op?

Het webwinkelpakket geldt voor minimaal een jaar. Hierna is schriftelijk op te zeggen met inachtneming van een opzegtermijn van een maand.

3. Kan ik ook losse pagina’s aanmaken?

Ja, u kunt onbeperkt pagina’s aanmaken met uw eigen tekst, afbeeldingen of YouTube filmpjes.

4. Mag ik als particulier ook een webwinkel starten?

Ja, als particulier kunt u een webwinkel beginnen. U kunt uw klanten echter niet via iDEAL laten betalen. Om gebruik te maken van iDEAL dient u zich in te schrijven bij de Kamer van Koophandel.

5. Kan ik meerdere BTW-tarieven kiezen?

Ja, u kunt kiezen tussen 0, 6 of 21% BTW.

6. Wat zijn de mogelijkheden voor een domeinnaam?

U kunt een domeinnaam verhuizen of bij ons aanvragen. Alle bekende extensies zijn beschikbaar, zoals .nl, .com en .eu. U blijft altijd eigenaar van de domeinnaam en kunt deze altijd weer verhuizen.

Na het registratieproces van uw webwinkel kunt u in het beheer één of meerdere domeinnamen koppelen aan de webwinkel.

7. Ik ben mijn wachtwoord vergeten!

Geen probleem. U kunt een nieuw wachtwoord aanvragen op de pagina 'Inloggen beheerders' in het beheer van uw webwinkel.

8. Ik ben mijn wachtwoord vergeten!

Geen probleem. U kunt een nieuw wachtwoord aanvragen op de pagina 'Inloggen beheerders' in het beheer van uw webwinkel.

9. Mag ik ongelimiteerd producten invoeren?

Ja, het Multoweb pakket kent geen limieten wat betreft het plaatsen van producten en aanmaken van pagina’s. Wel hanteren wij een fair use policy. Dit houdt in dat wij contact met u opnemen als u ver boven het gebruikersgemiddelde van onze klanten uitkomt. Dit geldt ook voor het dataverkeer in uw webwinkel.

10. Hoe kan ik mijn webmail bereiken?

U kunt uw e-mail in uw browser openen als u deze niet hebt ingesteld in een e-mailprogramma. De pagina waar u kunt inloggen vindt u op: http://webmail.multoweb.nl

11. Kan ik via FTP inloggen op mijn domein?

Nee, dit is niet mogelijk. Al het beheer vindt plaats op uw beheerpagina.

12. Ik heb al een domeinnaam, kan ik deze behouden?

Wanneer u al een domeinnaam heeft geregistreerd bij een andere hostingprovider, kunt u deze probleemloos meeverhuizen naar Multoweb. In het beheersysteem wordt deze procedure stap voor stap beschreven.

Het is tevens mogelijk om uw domeinnaam bij uw eigen hostingprovider te laten bij het Premium pakket. In dit geval kunt u de domeinnaam wel voor uw site gebruiken maar niet voor het aanmaken van e-mailaccounts binnen Multoweb.

13. Mijn beheeromgeving werkt niet of niet goed!

Het is mogelijk dat uw webbrowser onze website niet goed ondersteunt. Probeer de nieuwste versie van Internet Explorer, Firefox of Google Chrome.

14. Mag ik zelf programmeercode in mijn pagina’s zetten?

Ja, het is mogelijk om via HTML-codeblokken widgets o.i.d. toe te voegen.

15. Flickr slideshow op je pagina

Middels menublokken --> html blokken kun je op je site of pagina een foto slider toevoegen. Via de site http://www.flickrslideshow.com/ kun je makkelijk de HTML code maken in gebruiken in je menublokken of pagina blokken

16. Wie handelt mijn iDEAL transacties af?

Omdat wij een door Currence gecertificeerd iDEAL Collecting Payment Service Provider zijn, verwerken wij voor u de iDEAL-transacties. U hoeft dus geen afzonderlijke iDEAL-koppeling bij derden af te sluiten.

17. Is er een limiet voor dataverkeer?

Nee, wij werken met een 'fair use' policy. Komt u echter heel ver boven het gemiddelde uit dan nemen wij contact met u op om samen te kijken naar een oplossing.

18. Kan Google mij vinden?

Alle pagina’s worden door Google geïndexeerd. Het kan wel enige tijd duren voordat dit ook daadwerkelijk zichtbaar is.

19. Mijn beheeromgeving werkt niet of niet goed!

Het is mogelijk dat uw webbrowser onze website niet goed ondersteunt. Probeer de nieuwste versie van Internet Explorer, Firefox of Google Chrome.

20. Mag ik ongelimiteerd producten invoeren?

Ja, het Multoweb pakket kent geen limieten wat betreft het plaatsen van producten en aanmaken van pagina’s. Wel hanteren wij een fair use policy. Dit houdt in dat wij contact met u opnemen als u ver boven het gebruikersgemiddelde van onze klanten uitkomt. Dit geldt ook voor het dataverkeer in uw webwinkel.

21. Is iDEAL alleen voor zakelijke klanten?

Ja, iDEAL bieden wij alleen aan onze zakelijke klanten. U kunt als particulier wel gebruik maken van de overige betaalmethoden.

22. Kan ik Google Analytics ook koppelen aan mijn webwinkel?

Ja, op uw beheerpagina is het mogelijk om uw Google Analytics code te koppelen aan uw webwinkel.

23. Vreemd rekeningnummer bij iDEAL transacties?

Bij het uitvoeren van een iDEAL transactie wordt het geld eerst naar een tussenrekening doorgeboekt van iDEAL (Currence en de betreffende bank, ING) en vervolgens gaat het geld naar de stichting derden gelden rekening van Multoweb. Dus het betreft hier één van de vele iDEAL tussenrekeningen van de ING bank.

24. Hoe zeg ik mijn contract op?

Het webwinkelpakket geldt voor minimaal een jaar. Hierna is schriftelijk op te zeggen met inachtneming van een opzegtermijn van een maand.

25. Kan Google mij vinden?

Alle pagina’s worden door Google geïndexeerd. Het kan wel enige tijd duren voordat dit ook daadwerkelijk zichtbaar is.

26. Wat zijn de servergegevens voor het ontvangen van e-mail?

Om e-mail te ontvangen kunt u na het instellen van uw e-mailaccounts in het beheer van de webwinkel verbinding maken met de volgende e-mailserver:

Server: mailserver.multoweb.nl
Protocol: POP
Poort: 110
Beveiliging protocol: geen, alleen wachtwoord en gebruikersnaam (volledige e-mailadres)

Server: mailserver.multoweb.nl
Protocol: IMAP
Poort: 143
Beveiliging protocol: geen, alleen wachtwoord en gebruikersnaam (volledige e-mailadres)

27. Wanneer worden mijn iDEAL inkomsten uitbetaald?

Uw iDEAL inkomsten worden om de 4 werkdagen uitbetaald.

Accepteert u iDEAL via Mollie dan geldt hiervoor een andere uitbetalingsfrequentie.

28. Mag ik als particulier ook een webwinkel starten?

Ja, als particulier kunt u een webwinkel beginnen. U kunt uw klanten echter niet via iDEAL laten betalen. Om gebruik te maken van iDEAL dient u zich in te schrijven bij de Kamer van Koophandel.

29. Kan ik direct starten met mijn webwinkel?

Ja, uw online winkel is direct actief. Het activeren van uw iDEAL internetkassa en domeinnaam neemt enkele dagen in beslag. Na de activatie van de iDEAL internetkassa is het mogelijk om uw klanten via iDEAL te laten betalen.

30. Wat zijn de servergegevens voor het verzenden van e-mail?

Als u e-mail accounts heeft ingesteld kunt u ook middels onze servers e-mail versturen als uw internetprovider dit toestaat. Middels de volgende gegevens kunnen e-mail berichten verzonden worden:

Server: mailserver.multoweb.nl
Protocol: SMTP
Poort: 25
Beveiliging protocol: geen, alleen wachtwoord en gebruikersnaam (volledige e-mailadres)

31. Wat zijn de mogelijkheden voor een domeinnaam?

U kunt een domeinnaam verhuizen of bij ons aanvragen. Alle bekende extensies zijn beschikbaar, zoals .nl, .com en .eu. U blijft altijd eigenaar van de domeinnaam en kunt deze altijd weer verhuizen.

Na het registratieproces van uw webwinkel kunt u in het beheer één of meerdere domeinnamen koppelen aan de webwinkel.

32. Hoe betaal ik mijn factuur?

Facturen worden maandelijks geïncasseerd via automatische incasso.

33. Kan ik Google Analytics ook koppelen aan mijn webwinkel?

Ja, op uw beheerpagina is het mogelijk om uw Google Analytics code te koppelen aan uw webwinkel.

34. Is iDEAL alleen voor zakelijke klanten?

Ja, iDEAL bieden wij alleen aan onze zakelijke klanten. U kunt als particulier wel gebruik maken van de overige betaalmethoden.

35. Wat zijn de servergegevens voor het ontvangen van e-mail?

Om e-mail te ontvangen kunt u na het instellen van uw e-mailaccounts in het beheer van de webwinkel verbinding maken met de volgende e-mailserver:

Server: mailserver.multoweb.nl
Protocol: POP
Poort: 110
Beveiliging protocol: geen, alleen wachtwoord en gebruikersnaam (volledige e-mailadres)

Server: mailserver.multoweb.nl
Protocol: IMAP
Poort: 143
Beveiliging protocol: geen, alleen wachtwoord en gebruikersnaam (volledige e-mailadres)

36. Hoe betaal ik mijn factuur?

Facturen worden maandelijks geïncasseerd via automatische incasso.

37. Is er een limiet voor dataverkeer?

Nee, wij werken met een 'fair use' policy. Komt u echter heel ver boven het gemiddelde uit dan nemen wij contact met u op om samen te kijken naar een oplossing.

38. Kan ik meerdere BTW-tarieven kiezen?

Ja, u kunt kiezen tussen 0, 6 of 21% BTW.

39. Vreemd rekeningnummer bij iDEAL transacties?

Bij het uitvoeren van een iDEAL transactie wordt het geld eerst naar een tussenrekening doorgeboekt van iDEAL (Currence en de betreffende bank, ING) en vervolgens gaat het geld naar de stichting derden gelden rekening van Multoweb. Dus het betreft hier één van de vele iDEAL tussenrekeningen van de ING bank.

40. Wat zijn de servergegevens voor het verzenden van e-mail?

Als u e-mail accounts heeft ingesteld kunt u ook middels onze servers e-mail versturen als uw internetprovider dit toestaat. Middels de volgende gegevens kunnen e-mail berichten verzonden worden:

Server: mailserver.multoweb.nl
Protocol: SMTP
Poort: 25
Beveiliging protocol: geen, alleen wachtwoord en gebruikersnaam (volledige e-mailadres)

41. Hoe kan ik mijn webmail bereiken?

U kunt uw e-mail in uw browser openen als u deze niet hebt ingesteld in een e-mailprogramma. De pagina waar u kunt inloggen vindt u op: http://webmail.multoweb.nl

42. Mag ik zelf programmeercode in mijn pagina’s zetten?

Ja, het is mogelijk om via HTML-codeblokken widgets o.i.d. toe te voegen.

43. Kan ik ook losse pagina’s aanmaken?

Ja, u kunt onbeperkt pagina’s aanmaken met uw eigen tekst, afbeeldingen of YouTube filmpjes.

44. Ik heb al een domeinnaam, kan ik deze behouden?

Wanneer u al een domeinnaam heeft geregistreerd bij een andere hostingprovider, kunt u deze probleemloos meeverhuizen naar Multoweb. In het beheersysteem wordt deze procedure stap voor stap beschreven.

Het is tevens mogelijk om uw domeinnaam bij uw eigen hostingprovider te laten bij het Premium pakket. In dit geval kunt u de domeinnaam wel voor uw site gebruiken maar niet voor het aanmaken van e-mailaccounts binnen Multoweb.

45. Wie handelt mijn iDEAL transacties af?

Voor de acceptatie van iDEAL betalingen koppelt u uw Mollie account aan uw webwinkel. Mollie is de verwerker van uw iDEAL transacties.

46. Hoe kan ik mijn winkelnaam wijzigen?

Hiervoor dient u een wijzigingsformulier in te vullen, dit kunt u doen op de beheerpagina van uw webwinkel.

47. Hoe kan ik mijn winkelnaam wijzigen?

Hiervoor dient u een wijzigingsformulier in te vullen, dit kunt u doen op de beheerpagina van uw webwinkel.

48. Kan ik via FTP inloggen op mijn domein?

Nee, dit is niet mogelijk. Al het beheer vindt plaats op uw beheerpagina.

49. Wanneer worden mijn iDEAL inkomsten uitbetaald?

Uw iDEAL inkomsten worden om de 4 werkdagen uitbetaald.